Fot. Anna Prędka

Karo Tashi

PSYCHOLOG,
AKREDYTOWANA międzynarodowo
NAUCZYCIELKA
MEDYTACJI MINDFULNESS
i jogi nidry


Instagram


Facebook


Kim jestem?

wykształcenie

Z wykształcenia jestem psychologiem (Edinburgh, UK), z pasji eksploratorem umysłu.  Ukończyłam dwie międzynarodowe, cenione szkoły medytacji, gdzie miałam szczęście być nauczana bezpośrednio przez Tybetańskich Mistrzów oraz pionierów naukowo opracowanej metody Medytacji Mindfulness (trening Uważnej Obecności).

Nauczyciele nazywają mnie Tashi (pomyślny znak po tybetańsku).

OSIĄGNIĘCIA

Studiowałam w międzynarodowo uznanych szkołach uczących empirycznej pracy z umysłem poprzez medytacje.

Łącznie posiadam 5 lat podyplomowych studiów formalnych, ponad 12 lat zaangażowanej praktyki medytacyjnej i regularnych świeckich odosobnień medytacyjnych oraz odosobnień Buddyjskich.

Miałam również ogromne szczęście otrzymania nauk od Tybetańskich Buddyjskich Mistrzów oraz pionierów naukowo opracowanej metody – Medytacji Mindfulness, czyli treningu Uważnej Obecności.

Po ukończeniu studiów z Psychologii w Edynburgu dostałam się do The Three Doors Academy (stworzonej przez tybetańskiego Mistrza Tenzin Wangyal Rinpoche). Przeszłam tam solidny kilkuletni trening medytacji transformacyjnej (przemieniania słabości w siłę).

Zorientowałam moje życie wokół mojej pracy, tak bym mogła na różne sposoby przyczyniać się do budowania życzliwszego świata. Dzięki temu mogę udzielać się aktywniej w momentach kryzysowych, oferując psychologiczne wsparcie i bezpieczną przestrzeń online dla integracji kolektywnych procesów i redukcji stresu.

WSPARCIE W KRYZYSIE

Oferuję wolontaryjnie moje wsparcie (sesje edukacyjne i praktyczne) dla pracowników i rodzin Wioski Dzieci S.O.S.

W chwilach globalnego kryzysu oferuję dostęp do moich zasobów (sesji na żywo, nagrań) bezpłatnie (Open Source).

Podczas pierwszego lockdownu, przez pierwszy miesiąc, sześć dni w tygodniu prowadziłam Pauzę na Mindfulness; 60 min (zoom) sesje online. Na żywo korzystało 40-60 osób.

Przez kolejne miesiące, w odpowiedzi na zapotrzebowanie, kontynuowałam prowadzenie bezpłatnych, sesji na żywo trzy razy w tygodniu. 

Pauzę na Mindfulness prowadzę do dziś, w minimalnej formie (w poniedziałki o 20.00 CET) na FB grupie Ogrody Mindfulness. 

OBECNOŚĆ W MEDIACH

Udzieliłam wywiadów telewizyjnych, pisałam dla portalu Radia Zet, pojawiłam się jako gość ekspert traum wielopokoleniowych, w audycji Radia Nowy Świat. Obecnie pracuję nad książką dla wydawnictwa Czarna Owca.

Fot. Anna Prędka
Fot. Anna Prędka
Fot. Anna Prędka
Fot. Anna Prędka
Fot. Anna Prędka
Fot. Anna Prędka
Fot. Anna Prędka
Fot. Anna Prędka

Poprzednie
Następne

Czym dla mnie jest mindfulness?

Po 5 latach zdyscyplinowanej praktyki medytacyjnej i otrzymywanych treningów zostałam zaproszona na trening nauczycielski, przez Fay Adams (jedną z pierwszych podopiecznych prof. Roba Narin, współzałożycielkę Brytyjskiego Mindfulness Association).

Żyjąc 13 lat w Szkocji, prowadziłam kręgi kobiece, łącząc metody psychologiczne i medytacji Mindfulness w pracy z życzliwym podejściem do ciała i symptomów psychosomatycznych. Obecnie jestem również w trakcie zdobywania akredytacji nauczycielskiej Jogi Nidry.

Często żartobliwie powtarzam na moich kursach, że medytuję codziennie, ponieważ nie opłaca mi się pozwolić zassać się na nowo, moim  neurotycznym tendencją.

Największą radość sprawia mi dzielenie się moim doświadczeniem w sposób praktyczny i zorientowany na zabawę z uczestnikami warsztatów.

Podstawą mojej praktyki jest życzliwość i współczucie (Compassion). Cieszy mnie, przekazywanie tej praktyki w lekki, ale głęboki i autentyczny sposób. Dzięki temu uczestnicy mogą zajrzeć w siebie i zaprzyjaźnić się ze swoim umysłem, z jego jasnymi i ciemnymi stronami.

Od 21 roku życia podążając za głosem serca, opuściłam dom rodzinny, podróżowałam po UK, Europie, Chile, Nowej Zelandii. Obecnie żyję nomadycznie, przemieszczając się po Portugalii, okazjonalnie odwiedzając Polskę.

 

Mindfulness

Re-connect
Re-ballance

Moja motywacja i determinacja, by trenować umysł w uważnośći i życzliwości jest silna, dzięki czemu minimalizuje tym dodatkowy poziom cierpienia. Dzięki treningowi uważnośći Mindfulness jestem w stanie zatrzymać spiralę negatywnego nakręcania się na daną trudność, złapać zdrowy dystans i odzyskać wewnętrzny spokój.

https://www.youtube.com/watch?v=gwrj4UORE2A&t=160s


Instagram

POZOSTAŃMY W KONTAKCIE


Facebook-f


Instagram


Youtube


People-arrows


Money-bill-alt

Wprowadź więcej spokoju, dzięki regularnym sesjom medytacyjnym i spotkaniom edukacyjnym.


SUBSKRYBUJ!

PONIEDZIAŁKOWY NEWSLETTER